gypsyzingo

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ann Ekman - 31 augusti 2013 13:05

Typiskt jag som hade laddat för en morgonritt innan gästerna skulle anlända vid 13-tiden.

Det smattrade på ordentligt så hästarna får vila idag.

Det bästa är att de går kvar här nere i lösdriftshagen så jag kan titta på min underbara 4-benta

hela dagen.  

Av Ann Ekman - 30 augusti 2013 17:37

Han har haft manen flätad hela veckan men idag fick lockarna komma fram. Tvillingarna gjorde oss sällskap och vi hade en bra ritt. Tyckte han blev bra svettig mer än vanligt faktiskt. Så en välbehövlig dusch fick han.

Sen blev jan bjuden på banan och tyckte det var gott. Jag har fått en bananhäst.

Av Ann Ekman - 28 augusti 2013 12:48

Fortsatte våra övningar i rundcorallen i dag på förmiddagen.

Det är en skön känsla när de gör som man vill utan att ha grimma och grimskaft på.

Bara min förlängda arm ett långt rep och min röst.

Han travar på så fint och byter var, men högervarvet måste vi jobba lite mera i.

Han vill gärna stanna upp och vända till de andra varvet.


De fick också en halv bal med hö det börjar bli torrt ute igen och de mumsade på

glatt när jag var färdig med hästarna för idag.



       

Av Ann Ekman - 27 augusti 2013 11:24

Äntligen dags att få hovarna verkade men de var enligt henne

inte så mycket hon kunde klippa o fila av. Jag har ridit flitigt det

kunde hon se. Så han sköter sina barfotahovar bra själv.

 

 

Se så fina de blev!

 



Nöjd och belåten får han sina mineraler och lite äpplen.

 

 

Sen fick de komma upp i sommarhagen igen.

För idag är det verkligen sommarvärme och hästarna får vila denna tisdag.

 

Bye Bye!!

 

 

Av Ann Ekman - 26 augusti 2013 20:32

Full fart på hästarna ikväll. Hade sällskap av tvillingarna. Det blev galoppträning. Lite längre sträckor än vi brukar. Det gick bra visst blev han svettig men då vet man att han har fått röra på sig ordenligt. Här gömmer han sig bakom en gren från vårat kapade äppelträd. Tittut.

Av Ann Ekman - 25 augusti 2013 20:34

Helt slut i kroppen efter kvällens ritt.

Det blev en långritt med tvillingarna och Dixie fick dra sin vagn.

Nästan 2 h. i sadeln och dagens pass med 

hövagnen har satt sina spår idag kan jag säga.

Men i morgon är man tipp topp igen. Då ska vi rida på den "stora stubbåkern".

 

 

Se så vita hans ben blev efter duschen igår.

Av Ann Ekman - 25 augusti 2013 09:26

Idag behövs inget gym. Nu på förmiddagen ska vi tömma en stor hövagn, för bonden behöver 

vagnen till halmen som ska bärjas idag. Så vi kommer att få slita hårt. Sen på eftermiddagen

ska jag o hästarna rida med tvillingarna. Så pållarna får vänta ett tag till i hagen.  

Av Ann Ekman - 24 augusti 2013 18:10

Här är det Följa Zingo som gäller. 
 

Presentation


Övides Zingo
&
Ann Ekman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Övides Zingo

 Min underbara nya kompis.

Irish Cob f. 2004

Kom till fastlandet från Gotland sommaren 2012. Vi kommer att få många roliga år tillsammans.

 

Dixie Queen

Shetlands Ponny f. 1996.

Kom till Hästhammar sommaren 2010. En riktig ponnytravare som varit på Solvalla. En perfekt barnponny som alla barn älskar

Persos Zoocon

    Min första egna häst. Svensk Varmblod. Var först medryttare 1999 sen blev han min på riktig år 2000. Sorgligt nog så galopperade han vidare 10 april 2012 till de gröna ängarna. Vi hade många roliga år tillsammans. 


Ovido - Quiz & Flashcards