gypsyzingo

Alla inlägg under december 2013

Av Ann Ekman - 30 december 2013 19:43

På hög nivå. Helt underbart att bara få njuta i fulla drag. 1 1/2 timme i skogen och solen värmde.

Av Ann Ekman - 29 december 2013 19:06

Idag sken äntligen solen och då passade jag på att ta mig en sväng uti skogen,

Så härligt fast det började inte bra!

En barnvagn kom rullande och det var helt enkelt livsfarligt enligt Zingo!

Fick kämpa på och naturligtvis så kom det bilar bakifrån och det gjorde inte saken bättre.

3-4 rundor blev det innan jag fick in honom på en uppfart till ett hus och då kunde

bilarna passera och sen kunde vi kämpa vidare att ta oss förbi "BARNVAGNEN"

Jag bad mamman att hon skulle börja prata med oss och då gick det upp ett ljus för Zingo

Va är det en människa då måste jag dit och snacka lite.

Så kunde vi passera i lugn och ro.

Det hann bli lite mörk eller skymma innan vi kom hem så det var lite pirrigt att gå genom skogen

när man vet att det vimlar av vildsvin. Men vi hade tur denna gång och fick vara ensamma på färden.  

Av Ann Ekman - 26 december 2013 16:23

Huset fullt med barnbarn och så många hästar som 5 st. har jag inte.

Tur att vi har vagnen och kan proppa den full med ungar

och sen fick Zingo ta 2 st. tjejer på ryggen.

Sen blev det en promenad till Koholmen i det sköna vädret solen kom till och med fram.

Vi avslutade med att grilla korv till lunch.

   

Av Ann Ekman - 24 december 2013 12:12

Sedvanliga ridturen till grannarna med hästarna för att önska God Jul.
Så till er alla från oss alla
GOD JUL

Av Ann Ekman - 22 december 2013 10:19

....och solen tittar fram.

Dan före dan före dopparedagen så åkte julgrimmorna fram och han blev så fin.

Av Ann Ekman - 21 december 2013 13:14

Snart är det väl dags för året julbad?

Fast i år blir det nog inget snö för här bara regnar det hela dagarna.

Tänk om det hade varit minusgrader vad snö vi hade haft då.

 

Hade tänkt rida i morse men jag möttes av ett häll-regn och en väldigt blöt häst

i morse när jag skulle fodra. Så ingen ridning idag heller nu åker nog regntäcket på

så jag någon gång kommer upp i sadeln.

 

Så vi nöjer oss med att tillverka pepparkakor idag.


Av Ann Ekman - 20 december 2013 19:21

... några dagar närmare bestämt 18 dagar. Jag har jul ledigt!!

Så Zingo vad vi ska rida och mysa. Hoppas att det kommer lite snö så vi får tolka och 

mysa hela dagarna tillsammans.  

Bilden är från förra vintern.

Av Ann Ekman - 15 december 2013 15:33

Iår blir det inget fint julkort.
Snön lyser med sin frånvaro.
Just nu så bara regnar det och de betyder BLÖT häst, väldigt blöt. Det får nog bli täcke på fast nu jobbar jag dagtid i 2 dagar så det blir inhen ridning. Sorry Zingo.

Var är han någonstans??

Nämen där är han ju!!

Presentation


Övides Zingo
&
Ann Ekman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Övides Zingo

 Min underbara nya kompis.

Irish Cob f. 2004

Kom till fastlandet från Gotland sommaren 2012. Vi kommer att få många roliga år tillsammans.

 

Dixie Queen

Shetlands Ponny f. 1996.

Kom till Hästhammar sommaren 2010. En riktig ponnytravare som varit på Solvalla. En perfekt barnponny som alla barn älskar

Persos Zoocon

    Min första egna häst. Svensk Varmblod. Var först medryttare 1999 sen blev han min på riktig år 2000. Sorgligt nog så galopperade han vidare 10 april 2012 till de gröna ängarna. Vi hade många roliga år tillsammans. 


Ovido - Quiz & Flashcards