gypsyzingo

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Ann Ekman - 15 september 2013 13:28

Svettiga hästar fick vi idag efter långritten.

Det var så de hängde regnet i luften så långrocken åkte på och inte blev 

det något regn. Men det var rockens förtjänst.


Det blev en lång tur idag, där ingen av hästarna har gått tidigare och jag har

heller aldrig gått där med häst förut. Sommarstuge området Kolarvik och det

passade oss jätte bra, Travar-Muffe fick lite extra socialträning med sopptunnor

o brevlådor här och där. Alla hästarn skötte sig fint.

Det blev en bra blandning av skog, småvägar.  

Det kändes verkligen som att hösten har kommit, mycket gula löv på marken och nog är det höst alltid.

Halva september har också försvunnit bort och mörkare o mörkare har det blivit på kvällarna.  

 

Efter 2 timmar i sadeln är det svårt att komma ner.

Jag blir så sjukt stel i mina ben. 

Svampade av hästarna då de blev svettiga och naturligvis fick de sina baljor med smått & gott.

 

 

Presentation


Övides Zingo
&
Ann Ekman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Övides Zingo

 Min underbara nya kompis.

Irish Cob f. 2004

Kom till fastlandet från Gotland sommaren 2012. Vi kommer att få många roliga år tillsammans.

 

Dixie Queen

Shetlands Ponny f. 1996.

Kom till Hästhammar sommaren 2010. En riktig ponnytravare som varit på Solvalla. En perfekt barnponny som alla barn älskar

Persos Zoocon

    Min första egna häst. Svensk Varmblod. Var först medryttare 1999 sen blev han min på riktig år 2000. Sorgligt nog så galopperade han vidare 10 april 2012 till de gröna ängarna. Vi hade många roliga år tillsammans. 


Ovido - Quiz & Flashcards